Wednesday, December 7, 2016

"Kata Pada Diri"

ASSALAMUALAIKUM
.
.

Mempunyai masalah ? Kadang kala kita akan meluahkan kepada  sahabat-sahabat kita. Tapi aku tidak berminat untuk berbicara dengan orang yang sebarangan. Tetapi manusia itu lebih suka begitu. Aku tidak faham. Akhirnya, aku disalahertikan sebagai manusia yang jahat tidak berhati perut. Suka membuka aib orang tanpa fikir perasaan orang kain.
.
Sungguh silap kamu sayang. Aku bukan begitu. Tolong dan mohon untuk sedar. Engkau juga manusia seperti aku. Mempunyai salah dan silap. Turunkan egomu, mengaku kesilapan. Tapi kamu tetap tegas kamu tidak ada salah. Kamu malaikat? 
.
Kamu sendiri yang menjaja cerita. Akhirnya, aku yang disalahkan. Kadang kala marah itu makan diri kita. Itu guna perkataan muahasabah diri. 
.
"Cermin yang paling cantik adalah cermin diri sendiri"

No comments: